Alap:. A liga F1 RFT 2011 moddal fog működni.
. A liga vezetői:Juhász Szabolcs László Zilay (admin)
.20 futamból áll a bajnokság amelyek hetente lesznek megtartva 15.00-16.30 (Az időpont változtatás jogát fenntartjuk).Az első futamot Szeptember. 22-én tartjuk meg.
1. Bírói testület:
Versenybíró: Gulyás Kristóf
A bajnokságban a vitás eseteket a Bírói Testület bírálja el. A BT ítéletét elkell fogadni ellene fellebbezni nem lehet.
2. Chat és Fórum szabályok
Az időmérő és a Futam ideje alatt a Chat használata tilos, csak a szabadedzéseken és a Warm Up-on megengedett a használata. ”Chat –stop”-ot csakis a bírói testület vezetője ha pedig nem lenne jelen akkor az első számú asszisztense. Ha ezt valaki megszegi arra a BT testület gyors kivizsgálás után egyből büntetést szabhat ki. Amennyiben ha a szerverrel problémát észlelsz azt jelezheted.
3. Szerver
Szervert a ligatagok szabadon használhatják!
Versenyzők teljes névvel szerepelhetnek KERESZT majd VEZETÉKNÉV sorrendben, ékezet nélkül!!
Szerverhez jelszót a ligavezetőtől kérhettek
4. Versenyek lebonyolítása
A. Versenyről való hiányzás
Előre kérem jelezni a hiányzást . A távol maradási szándékot legalább 2 nappal a futam napja elött jelezni kell honlapon(vendégkönybe kérném) vagy facebook csoporton, esetleg E-mailen.
B. Teszt lehetőség
A szerver egész héten fut de nem tejlesen NONSTOP. A versenyek minden héten vasárnap kerülnek megrendezésre, ennyi idejük van a versenyzőknek a felkészülésre. Ezen időszak alatt a Hot Lapson legalább 15 mértkörnek szerepelnie kell a versenyző neve mellett. Akik nem teljesítik az előírt 15 mértkört azok a következő szankciókkal számolhatnak.
Akinek 0-4 mértköre van az nem indulhat a futamon
Akinek 7-9 mértköre van az csak is a boxutcábol indulhat
Akinek 10-12 mértköre van az csak a mezőny végéről vághat neki a futamnak.
C. Kvalifikáció
Az időmérőn úgy mint a versenyen CHATSTOP szabály van érvényben. A kvalifikáció 20 perces lesz,ürestankos.
D. Szabadedzés, Warm Up
Ezeken az eseményeken szabad a Chat használata de figyeljünk a kultúrált viselkedésre. Ezeken az edzésnapokon nem kaphattok büntetést de figyeljünk itt is a másikra, ne tartsunk fel senkit se gyorskörön és ne vágjatok.
E. Futam
Az időmérő edzésen kialakult sorrend adja meg a rajtsorrendet. A pontokat csak az a pilóta kapja meg aki a verseny 90%-át teljesíti. A Chat Stop a futam végéig tart így az idő elött búcsúzó pilótáknak sincsen joga irkálni Chaten.
5.Verseny körülmények
A versenyek minden héten vasárnap kerülnek megrendezésre az alábbiak szerint:
Versenytáv: 65%
Gumikopás: Normál
Üzemanyag fogyasztás: Normál
Időjárás: Száraz
Autósérülés: 30%
Megengedett segédletek: Automata váltó: Be (F7) , Kipörgésgátló: Magas (F8) , Blokkolás gátló: Magas (F9) , Kuplung: be (F11)
Zászló szabály: Teljes
Mechanikai meghibásodás: Normál
Kötelező legalább 3-as hüttőt állítani futamokon! TILOS A FÜSTÖLÉS!Csak az idömérőn megengedett(ha lehet ne füstöljetek mást...)
6. Időpontok
Teszt amikor a szerver üzemel
Hétvégi hivatalos teszt: Szombat --:--(Megjelenés nem kötelező,de értékeljük ha eljösz)
Menete: --:--¬---:--- teszt
A futamok vasárnap lesznek megrendezve.
Warm Up: 14:15-14:35 (Példa)
Gyülekező a szerverre: 14:35-15:00
Kvalifikázió időtartalma: 15:00-15:20
Futam időtartalma: 15:25-16:25
7. Pontozás
1. 25 pont
2. 18 pont
3. 15 pont
4. 12 pont
5. 10 pont
6. 8 pont
7. 6 pont
8. 4 pont
9. 2 pont
10. 1 pont
Azok a pilóták akik a 10. helynél lejjebb végeztek, de teljesítették a futam 90%át azok a verseny végén nem kapnak pontot.
8. Vezetési szabályok
Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások:
A pálya szélét jelző vonalon és a kerékvető külső felén túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 2 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie, illetve ha a rázókő mögött műfű található akkor minimum 2 keréknek a rázókő melletti fehér vonalon kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az természetesen nem számít vágásnak.
Cikázás, Kiszorítás:
Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum kétszer válthat ívet.
Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos!A támadó félt a pálya melleti fehér vonalig való leszorítást nem vesszük szabálytalanságnak!
TILOS A CIKÁZÁS!
Lekörözés:
A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre!
Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés!
Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
- egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
- lassú kanyarban félrehúzódással
Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással!
Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat
Tilos teszteken, időmérőn, és futamon túllépni a boxban megengedett sebességhatárt!!
Egyéb:
TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!
9. Óvások
A csoportba a futamot követően maximum 48 órán belül lehet óvni. A liga admin a futamot követően 5 napon bellül köteles kiírni a büntetéseket!
Az óvásban jelezni kell melyik körben és kivel történt az incidens.Ha csak 1 is hiányzik a 2-ból akkor az érvénytelen óvásnak minősül és nem lesz fellülvizsgálva.
Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját visszajátszását.
10. Büntetési alapelvek
Chatstop megszegése: +1mp a Kvalifikációs Időhőz.
Időmérőedzésen a leggyorsabb körben vágás: Idő elvétele!
Boxutca záróvonalak átlépése (Csak ki fele jövet): boxutca áthajtásos büntetés!
Előnyszerzés, vágással: + 5-10 másodperc a futamidőhöz.
Pozíciószerzés, vágással: 1 körön belüli visszaengedés! Vagy + 20 másodperc a futamidőhöz.
Folyamatos vágás: Eredménytörlés.
Kilökés, stop/go áthajtásos büntetés!
Kilökés, visszaengedéssel, boxutca áthajtásos büntetés!
Súlyos kilökés, visszaengedés nélkül: + 30 másodperc és következő futamon boxrajt.
Súlyos baleset és ellenfélnek sérülés okozása: Következő futamra 5 rajthelyes büntetés! (ellenfél kiesése esetén)
Rajtbaleset okozása: (Büntetés)
Súlyos rajtbaleset okozása: (1 futamos elítltás,kizárás)
A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!
A ligában minden területen [Versenyvélemény, szerver, (fb)csoportstb] TILOS káromkodni , a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni.Azonnali büntetést von maga után!
Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen az nem lehet ligatag!
Ezek a büntetés alapelvek csupán csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben lesz ilyen büntetés hasonló esetekben.
A FUTAMON 1 BOXKIÁLLÁS KÖTELEZŐ!Aki ezt nem tartja be annak az eredményét nem vesszük figyelembe!
Megkérek mindenkit a futam után ne haggyátok el a szerót!
Köszönöm a kedveségeteket